SEO Sier du SEO eller søkemotoroptimalisering? Uansett betyr begge begrepene det samme. Begge begrepene betyr å forbedre, vedlikeholde og overvåke organisk synlighet i søkemotorer.

Få gratis SEO-analyse på video

Søkeord og fraser man kan jobbe med for søkemotoroptimalisering på hjemmesider og nettbutikker

MÅLET MED SØKEMOTOROPTIMALISERING

Målet med SEO er å oppnå høyest mulig rangering når en kunde søker etter dine produkter og tjenester i Google og Bing,ved at du kan få flere relevante besøkende til din hjemmeside. Det er ikke særlig kult å være på side 9 i Google når en potensiell kunde søker etter rørlegger eller frisør – hvis det nå er det du driver med. Har du noen gang bladd til side 9? Ikke vi heller.

Få en gratis SEO-analyse på video. Send inn telefonnummer og hjemmeside, så tar Anders kontakt.

SEO SNAKKER TIL SØKEMOTOREN

SEO er ment for å styrke hjemmesidens synlighet på viktige kommersielle fraser. Denne jobben er kontinuerlig, og sørger for at søkemotorer ser at nettstedet lever og har høy relevans for brukeren.

SEO ER KONTINUERLIG ARBEID

For å oppnå gode resultater med SEO, må man jobbe kontinuerlig med nettstedet over år. Man kan klare å komme høyt opp i Google etter et “skippertak”, men da faller man tilbake etter kort tid. Google straffer deg for å gi opp, og det kan bli verre å klatre tilbake.

Få hjelp med søkemotoroptimalisering

BLI SYNLIG PÅ DINE SØKEORD

God søkemotoroptimalisering av en hjemmeside, starter med søkeord. Man må gjøre en analyse av ulike nøkkelord for bedriften og skape seg et realistisk bilde av hva som burde være hovedfokuset i arbeidet mot søkemotorer. La oss slenge ut noen stikkord om hva vi tenker på når vi hjelper kunder med SEO.

  • Innhold
  • Tekstforfatting
  • Bilder
  • Overskrifter
  • Linker
  • Menyer
  • Strukturert data
  • Call to action
  • Konverteringer
  • Nøkkelordanalyse
  • Analyser
  • Hastighet
  • Algoritmer
  • Alt-tekst
  • Https
  • Video
  • Sitemap
  • Navigasjonsstruktur
  • Redirects
  • Blogg
  • FAQ
  • Duplisert innhold
  • Design
  • Mobil
  • Research
  • Kvalitet
  • Geografisk strategi
  • Delinger
  • Crawl
  • Autoritet
  • Integrasjon av sosiale medier
  • Kanonikalisering
  • Tekniske- og on-site-tiltak
  • Bransje- og konkurrentstrategi
  • Responsivt design

ANNONSERING PÅ NETT

Var ikke søkemotoroptimalisering det du var ute etter? Det finnes flere måter å bli synlig i søkemotorer på.

Google AdsBing AdsFacebook Ads

KONTAKT OSS OM SEO

Animasjon av Effekt Media sin logo

Vil du ha hjelp med søkemotoroptimalisering? Spør oss hvordan din bedrift kan synliggjøres i søkemotorene.